Управление Cookies
Emat EOOD, на когото се отнася тази политика ("Emat", "ние", "нашата", "нас"), се стреми да защити поверителността и сигурността на вашата лично идентифицируема информация. Препоръчваме ви да прочетете внимателно тази политика за cookies ("Политика"), заедно с Политиката ни за поверителност, така че да сте информирани как, къде и защо използваме вашата лична информация.

Тази Политика се отнася до всички лица, посещаващи нашия уебсайт и до цялата информация, която се събира чрез cookies. Прочетете още...
Управление Cookies
Настройки Cookies
Cookies позволяват на нашите уебсайтове да запомнят информация, която променя начина, по който сайтът се държи или изглежда, като например вашия предпочитан език или регион, в който се намирате. Запомнянето на вашите предпочитания ни позволява да персонализираме и показваме реклами и друго съдържание за вас.
Основни Cookies
Винаги активни. Тези cookies са от съществено значение, за да можете да използвате уебсайта и функциите му. Те не могат да бъдат изключени. Те се задават в отговор на заявки, направени от вас, като настройване на предпочитанията за поверителност, влизане в системата или попълване на формуляри.
Анализи Cookies
Disabled
Можем да използваме cookies, за да разберем по-добре как хората използват нашите продукти / услуги, така че да можем да ги подобрим.
Реклама Cookies
Disabled
Използваме cookies, за да направим рекламата по-занимателна за нашите потребители. Някои общи приложения на cookies са свързани с избора на реклами, основани на това, което е важно за вас, подобряване на отчетите за ефективността на кампаниите и избягване на показването на реклами, които вече сте видели. Cookies събират информация за начина, по който взаимодействате с нашия уебсайт, включително със страници, които най-често посещавате.
Сигурност/Оптимизация Cookies
Disabled
Cookies ни позволяват да поддържаме сигурността, като удостоверяваме потребителите, предотвратяваме измамата с удостоверения за влизане и защитаваме данните на потребителите от неоторизирани страни. Можем да използваме определен тип cookies, които ни позволяват да блокираме множество видове атаки, като например опити за открадване на съдържание от формулярите на нашия уебсайт.

Разработване на софтуер: бонбони, витамини и болкоуспокояващи

Penetration audit by Emat EOOD it company
Стартиращите компании често се провалят, като инвестират собствените си пари и парите на инвеститорите в софтуерни продукти, които в крайна сметка никой не иска да купи. Те или не се нуждаят от пазара, или не отговарят на неговите нужди. Или пък са трудни за мащабиране: липсват ресурси или възможности. Как да намалим рисковете при разработването? Как клиентът може да определи стойността и търсенето на бъдещия продукт?

Фактът, че всеки продукт в процес на разработване, дори на етап проект, трябва да се разглежда в три категории: "бонбони", "витамини" и "болкоуспокояващи", беше споменат след известното изказване на експерта по рискови инвестиции Кевин Гонг. Много успешни софтуери са били създадени като витамини, но с течение на времето са се превърнали в болкоуспокояващи. Каква е разликата и към какво трябва да се стремите? Какво трябва да обсъдят клиентът и ИТ компанията, преди да започнат разработката?
Първият етап са преговорите
Още в началото на проекта е необходимо да се направи приблизителна оценка на неговия обхват и разходи. Без ясно разбиране защо и за кого се създава продуктът, разработката се обезсмисля. Възложителят и изпълнителят се научават да "говорят на един и същи език". ИТ компанията трябва да вземе предвид всички ключови изисквания, да разбере очакванията и да изясни възможностите. Първият етап е най-важният. Клиентът открива фирмата за внедряване, а ИТ фирмата оценява клиента. Въз основа на бизнес изискванията се определя какви функции трябва да бъдат включени в продукта. Разгледайте най-простата аналогия с бонбони, витамини и болкоуспокояващи.

Болкоуспокояващи
Болкоуспокояващите са незабавно решение. Така можем да характеризираме софтуера, с който потребителят решава своите непосредствени, спешни проблеми. Например: една от последните разработки на Emat е софтуер, който търси и премахва вируси и зловреден софтуер от компютъра.

Продуктът - премахване е най-лесен за продажба. За софтуера B2B е важно да се помни, че въпреки че компаниите купуват продукта, основният потребител е обикновеният потребител. Следователно такъв софтуер трябва да бъде не само ефективен и прост, но и пристрастяващ. Важно е да се поддържа ниска степен на отпадане на клиенти и на гърба на висока степен на задържане. Такъв софтуер е привлекателен за инвеститорите. Той изисква:
  • софтуерният продукт да стане част от ежедневието на потребителя
  • времето за възвръщане на инвестицията е сведено до минимум
  • UX дизайнът на продукта е прост и лесен за разбиране

Болкоуспокояващите са лесни за продажба: "Имате болка и нашият продукт я облекчава". Но какво ще стане, ако вашият продукт реши болката им завинаги? Те вече няма да имат нужда от него. Ето защо на етапа на одобряване на ТЗ е важно да се разгледа жизненият цикъл на продукта и да се разбере: как и какво ще задържи потребителя ангажиран, какви усъвършенствания може да изисква продуктът.
Intrinsic intranet penetration test by Emat company
Витамини
Това е продукт, който не решава належащ проблем, но може да подобри цялостното качество на живот. Както и в ежедневието, витамините са полезни, но лесно можете да живеете и без тях. Например: услуга за управление на времето е продукт, който е полезен, но не е жизненоважен.

Ярък представител на витамините е Grammarly, онлайн платформа за проверка на граматика и текстове. Компанията трябваше да изразходва значителни ресурси, за да покаже как тяхното решение ще бъде от полза за бизнеса. Повечето потенциални клиенти дори не осъзнаваха колко време прекарват в редактиране или коригиране на текстове. Това беше болка, която те може би все още не бяха усетили. С течение на времето продуктът стана изключително популярен, и то не само сред агенциите, свързани със съдържанието.
Бонбони
Бонбоните са приятно удоволствие, но можете да живеете и без тях. Това е софтуер, който не решава належащи проблеми и не подобрява цялостното качество на живот, но въпреки това е приятен.

Много мобилни игри и приложения за смартфони са като бонбони. Продажбата на стратегическата игра Clash of Clans носи 1,5-2 милиона долара всеки ден. Но не бива да забравяме, че игрите, подобно на бонбоните, са пристрастяващи за много хора. Когато обсъжда бъдещ проект, клиентът трябва ясно да разбере своята целева аудитория, като изчисли няколко варианта за възвръщаемост на инвестициите. Затова най-често - това е SaaS (софтуер като услуга), който:
  • може да се изтегли безплатно
  • включва много визуални стимулатори (анимации, GIF файлове и емотикони)
  • използва известия (за връщане на потребителя в приложението)
  • действа като мощен "FOMO" (страх от изпускане)
Emat EOOD has created a continuous monitoring program
Създайте витамин и го продавайте като болкоуспокояващо
Разработването на софтуерни решения е сложен и многостранен процес, който изисква внимателно планиране и ясна организация. Преди да се започне активна разработка, е необходимо ясно да се определи какви изисквания има клиентът към бъдещия продукт, какви резултати се очакват от него и каква е основната бизнес цел на целия проект. Емат ЕООД съветва:
  • задълбочено да проучи и анализира желаните от клиента резултати
  • подчертайте основните и най-важните функции на MVP, които ще отговорят на основните предизвикателства пред потребителите
  • проектирайте продукта така, че да отговаря на изискванията и очакванията на клиента
  • документирайте всички процеси, като създадете ръководства стъпка по стъпка
  • запознайте клиента с плана за разработка стъпка по стъпка, преведете го през всички процеси
  • преди да напишете какъвто и да е код, получете обратна връзка от клиента за ръководството "стъпка по стъпка

За да бъдем честни, най-бързият и ясен път към успеха е да продаваме "обезболяващ" софтуер. Но не всеки продукт е успешен само като болкоуспокояващо. Бонбоните предизвикват освобождаване на допамин и генерират добро количество приходи. Витамините и бонбоните винаги ще имат място на пазара.
Вижте нашите други новини
    Информация
    Лого на компания Емат
    Emat EOOD
    България, София 1404, Столична община,
    район Триадица, ул. Ясна Поляна 110